5 Ekim 2008 Pazar

Resmi Web Sitesi

Ben böyle bir resmi web sitesi görmedim. Bir kere sitenin adı bir garip. İkincisi resmi olmakla birlikte google aramalarında 3. veya 4. sırada çıkıyor. Siteye çoğu zaman düzgün giriş yapılamıyor. Sitede Google reklamları var. Şimdi bunları teker teker yorumlayalım.
Bence bir resmi web sitesinin adı www ile başlamalı com ile bitmeli. Sonuçta o bir sanatçı. Hemde Türkiye'nin en iyi sanatçılarından biri. Gerçi ismailyk.com sitesi bu siteye yönlendirilmiş ama, google aramalarında bu site değilde adı garip olan diğer site çıkıyor. Tabi google'de haklı bu durumda çünkü, adamlar yönlendirmeyi adı garip olan siteye doğru yapmışlar. Google aramalarında ilk sırada çıkmamasıda siteye gereken önemin verilememesi durumunu ortaya koyuyor. Oda ilginç bir konu. İsmail Yk diye aratıyorsunuz ve aramalarda bu büyük arama motorundaki sonuçlar insanı şaşırtıyor. Yok dailymotion yok izlesene sitesi vs... Adamların tek sayfalarında İsmail Yk ile ilgili bir kaç video var diye ilk sıralarda çıkması hiçte iyi bir durum değil. Sitede o kadar javascript kodu mevcutki siteye çoğu zaman giremiyorsunuz bile. Bir sürü popup reklamlar açılıyor. Sitenin tasarımı zaten güzel değil. Sitedeki Google reklamları ise, İsmail Yk buradan paramı kazanıyor sorusunu akıllara getiriyor. Bütün bunlardan şu sonucu çıkartıyorum ki ben, bu site sanatçının resmi web sitesi falan değil. Hiçbir sanatçı kendine böyle bir site hazırlatmaz. Hele onun gibi birinin (ünlü birinin) yapması imkansız. Tabi yanlış olan bu durumu kınamakla kalıyoruz. Bunun bir denetim durumunun olması gerekiyor diye düşünüyorum. Düşünsenize yaptığının her siteye şu sanatçının bu sanatçının resmi web sitesi yazıp millete yedirin. Her giren de öyle sansın. En azından Google'nin bu durumu anlayıp bu siteleri cezalandırmaları gerekiyor.

Hiç yorum yok: